Jak w domowych warunkach tuningować rowery górskie z kołami motocyklowymi? Amatorskie przeróbki ramy i widelca w celu zamontowania dwóch opon Wszystko dlatego, że ktoś pomyślał, iż można przejechać rowerem przez gęsty śnieg lub głęboki pustynny piasek? Brzmi to absurdalnie, ale rowery typu fat bike to nowy trend, który oferuje obecnie prawie każdy liczący się producent.

Co to jest rower typu Fat?

Jest to rower z grubymi oponami. Mają one szerokość od 10 do 12 cm i są zamontowane na obręczach o długości od 7 do 10 centymetrów. Inne istotne elementy roweru również mogą być proporcjonalnie powiększone (np. piasty, ramy wsporników i widelce).

Te masywne opony są wypełnione powietrzem pod ciśnieniem mniejszym niż 1 bar (zwykle od 0,03 do 0,7). Powoduje to uczucie podobne do jazdy na poduszce lub balonie. Dzięki temu rowery typu fat bike mają lepszą przyczepność do podłoża.

Jak jeździ się na rowerze z oponami typu fat?

Taki rower różni się od standardowego ze względu na przyczepność opon. Przez wszystkie nierówności, wyboje, kamyki itp. Rower fat bike jedzie jak czołg, przez wszystkie wyboje, wyboje i kamyki. Sterowanie nim może być trudne, przynajmniej na początku, ponieważ przypomina kierowanie czołgiem. Trzeba się do tego przyzwyczaić, ponieważ balon opon sprawia, że nie jest on tak podobny do zwykłego roweru.

Opony o masie 1,5 kg są mocne i wymagają niewielkiego nacisku na pedały. Każdy, kto jeździ na rowerze typu fat bike, skorzysta na jego sprawności, mimo że opór toczenia nie jest tak duży, jak mogłoby się wydawać. O ile w dziczy można dotrzymać kroku innym rowerzystom, o tyle na asfalcie lub całkowicie płaskim terenie, gdzie łatwo jest wysiąść, trudno jest dotrzymać im kroku.

Fat bike to rower, który ma grube opony. Nie został on jednak zaprojektowany do jazdy w terenie zabudowanym. Rower ten nie jest zalecany dla osób, które planują jazdę po mieście lub preferują sportowy, szybki styl jazdy.

Rowery typu Fat Bike to prawdziwe rowery terenowe, które nie uznają kompromisów. Rowery typu Fat Bike są przeznaczone dla osób, które muszą zmierzyć się z ekstremalnie trudnymi trasami, z którymi standardowy rower sobie nie poradzi.

Tłuste opony doskonale sprawdzają się w piaszczystych warunkach, takich jak plaże i piaszczyste pustynie. Ekstremalne sytuacje mogą jednak wymagać pewnego wysiłku. W końcu to wciąż rower, a nie latający dywan. Jednak zwykłe opony już dawno zakopałyby się w tego typu sytuacjach.

rower elektryczny

Nie powinieneś mieć żadnych problemów z jazdą po śniegu. Rowery typu fat bike zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić rowerzystom, np. tym, którzy chcą brać udział w wyścigach po bezdrożach Alaski, jazdę w śniegu. Rower typu fat bike może być także używany jako rower zimowy, co czyni go idealnym narzędziem do poruszania się w zimie.

Rower terenowy może być używany w miejscach, w których inne modele nie są odpowiednie. Trasa jest pełna korzeni, kamieni i innych przeszkód, nawet jeśli nie ma tam dróg. Unikaj błotnistych nawierzchni i nie próbuj przedzierać się przez grząski, głęboki grunt. Choć krótkie dystanse nie powinny stanowić problemu dla większości rowerów, długie przejażdżki w błocie mogą spowodować zapchanie bieżników (które w rowerach typu fat bike nie są zbyt głębokie) i wywołać dyskomfort.

Elektryczny rower typu Fat Bike

Rower typu fat bike to świetny wybór, jeśli szukasz zabawnego i wciągającego sposobu na jazdę na rowerze, który pozwoli Ci pokonywać najtrudniejsze szlaki. Problemem może być sprawność fizyczna. Elektryczny rower typu fat bike to taki, który posiada wspomaganie kierownicy. Dzięki temu szybciej dostosujesz rower do swoich potrzeb i skorzystasz z jego licznych zalet.

Elektryczny rower typu fat bike najlepiej nadaje się do intensywnej jazdy wyczynowej, podczas której sprawdzane są zarówno umiejętności rowerzysty, jak i sprzętu. Największym problemem tego roweru jest jego duża masa i wysokie opory toczenia. Nie nadaje się on do jazdy po płaskich powierzchniach. To nie jest problem. Chociaż rower elektryczny z grubymi oponami może nie być tak dobry na asfalcie jak lżejszy rower szosowy, to i tak będzie przyjemniejszy niż klasyczny model.

Inny problem rozwiąże silnik elektryczny do rowerów typu fat bike. Powrót z wycieczki jest często męczący ze względu na ciężar roweru i pokonywany teren. Można zmienić tryb pracy silnika elektrycznego z trybu sportowego na rekreacyjny i bez problemu wrócić do domu, nawet jeśli jest się zmęczonym.

Elektryczny rower typu fat bike ma jedną wadę w porównaniu z rowerami tradycyjnymi. Jest droższy, zwłaszcza jeśli chcesz kupić wysokiej jakości akumulator. Ale jazda na nim dostarczy Ci niesamowitej przyjemności.